TÜM HABERLER
Giriş Tarihi : 11-05-2023 15:29   Güncelleme : 11-05-2023 15:32

EN DÜŞÜK MEMUR MAAŞI 22 BİN LİRAYI BULACAK

EN DÜŞÜK MEMUR MAAŞI 22 BİN LİRAYI BULACAK

EN DÜŞÜK MEMUR MAAŞI 22 BİN LİRAYI BULACAK

Cumhurbaşkanı Erdoğan, HAK-İŞ Konfederasyonu 15. Olağan Genel Kurulu’nda yaptığı konuşmada, “En düşük memur maaşını, en düşük kamu işçisi maaşından aşağı kalmayacak şekilde düzenleyeceğiz.

Kamu işçilerinde olduğu gibi, en düşük maaşı yine 15 bin liraya çıkartarak, üzerine de enflasyon ve refah payı olarak benzer bir artış yapacağız.

Böylece en düşük memur maaşı da 22 bin lirayı bulacak.

Memur maaşlarındaki bu artışlar, otomatik olarak emekliliklerine de yansıyacak” dedi.

“BİZ HİÇBİR ÇALIŞANIMIZIN HAKKINI YEMEYİZ,

YENİLMESİNE DE İZİN VERMEYİZ”

Cumhurbaşkanı Erdoğan, önlerinde memurların maaş düzenlemesi olduğunu, yasaya göre memurların maaş artış oranlarının ocak ve temmuz ayında belirlendiğini söyledi.

Memura verilen maaş zamlarında enflasyon farkına ilave olarak refah payı artışını getirdiklerini hatırlatan Cumhurbaşkanı Erdoğan, daha önce böyle bir uygulamanın bulunmadığını kaydetti.

Sene başında kamu görevlilerinin maaşlarına yüzde 13,5 oranında refah payı ilave ederek toplamda yüzde 30 oranında zam yapıldığını hatırlatan Cumhurbaşkanı Erdoğan, 2002'de 392 lira olan en düşük memur maaşının reel olarak yüzde 136 artışta yaklaşık 12 bin liraya çıkarıldığını belirtti.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, temmuzda bir adım daha atacaklarını bildirerek,

"En düşük memur maaşını, en düşük kamu işçisi maaşından aşağı kalmayacak şekilde düzenleyeceğiz. Kamu işçilerinde olduğu gibi en düşük maaşı yine 15 bin liraya çıkararak üzerine de enflasyon ve refah payı olarak benzer bir artış yapacağız. Böylece en düşük memur maaşı da 22 bin lirayı bulacak.

Memur maaşlarındaki bu artışlar otomatik olarak emekliliklerine de yansıyacak. Bakanımıza, yasal tarih olan temmuz ayına kadar bu çalışmanın tamamlanması için gereken talimatları verdim" şeklinde konuştu.

11.05.2023

 

 

Admin ALİ ŞANLIAdmin ALİ ŞANLI